Adverteren op Google
Adverteren op Google moet deel uitmaken van de marketingstrategie van elk bedrijf. Dankzij een Google Ads campagne kan je namelijk op een efficiënte manier leads genereren, het aantal websitebezoekers verhogen en de conversieratio optimaliseren. Tijdens het opstellen van een campagne moet je met heel wat factoren rekening houden. We leggen je graag uit hoe Google Ads werkt, wat de Google ads kosten zijn en wat Klubb voor jou kan betekenen. Je leest hier dus alles over adverteren op Google.
- Meer leads en conversies
- Expert op het gebied van Google ads
- Fris en resultaatgericht

Wat is een Google advertentie
Google Ads is het advertentieprogramma van Google. Boven en onder de organische resultaten plaatst Google namelijk dikgedrukte advertenties. Als je weet dat meer dan 70% van de online aankopen beginnen met een zoekopdracht, is het zeker interessant om te investeren in een advertentiecampagne. Met Google Ads wordt jouw bedrijf bij bepaalde zoekwoorden als eerste gevonden. Hierdoor krijg je niet je niet alleen meer websitebezoekers, maar stijgt de kans op een conversie ook aanzienlijk.
Wat is het doel van adverteren op Google
Met Google Ads geeft Google elk bedrijf de mogelijkheid om meer potentiële klanten aan te trekken. Het is aan jou om de campagnes op te zetten, een mooie advertentietekst op te stellen en/of een leuke afbeelding uit te kiezen. Het doel van de campagne is natuurlijk om meer relevante websitebezoekers te verkrijgen. Vervolgens wil je dat de bezoekers een bepaalde actie op de website uitvoeren. Denk hierbij aan het kopen van een product, het inschrijven voor een nieuwsbrief of het aanvragen van meer informatie. Om een optimaal resultaat te bereiken, heb je een mooie en gebruiksvriendelijke website nodig die je klanten op een subtiele manier naar het gewenste doel leidt.
De voordelen van adverteren op Google
- Je richt je op specifieke zoektermen waarmee je je doelgroep gericht bereikt
- Je bepaalt zelf met welke zoekwoorden je vindbaar bent
- Je kan verschillende campagnes op hetzelfde moment uitrollen
- Aan de hand van een dagbudget behoud je de controle over de Google Ads kosten
- In tegenstelling tot SEO is een advertentiecampagne meteen zichtbaar
- Een ideaal hulpmiddel voor tijdelijke campagnes
- Je kan de resultaten voortdurend bekijken en analyseren
Hoe werkt adverteren op Google
Om te beslissen welke advertentie op de eerste plaats verschijnt, baseert Google zich op de concurrentie en op de kwaliteit van de advertentie. Eerst en vooral moet je op bepaalde zoekwoorden bieden. Hoe specifieker je zoekwoorden zijn, hoe minder concurrentie je hebt en hoe goedkoper je kan adverteren. Verder is het belangrijk dat je relevante advertenties schrijft. Google geeft aan elke advertentie namelijk een kwaliteitsscore die erg bepalend is voor de ranking van de ad.
Wat zijn de Google ads kosten
De Google ads kosten worden in drie categorieën ingedeeld, namelijk CPA, CPM en CPC. Met een CPA-campagne (cost per acquisition) betaal je enkel als de klant een bepaalde actie op je website uitvoert. Bij CPM (Cost per Mille) betaal je voor alle 1000 vertoningen. Deze betaalmethode wordt voornamelijk bij beeldadvertenties gebruikt. CPC of Cost per Click is de populairste betaalmethode. In dit geval betaal je enkel als iemand daadwerkelijk op je advertentie klikt.
Waarom het adverteren op Google aan Klubb uitbesteden?
Bij Klubb stellen we graag een mooie en doelgerichte Google advertentie campagne op. We kiezen de zoekwoorden uit, stellen een mooie advertentietekst uit en we zorgen ervoor dat de campagne aan alle richtlijnen van Google voldoet. Kortom: we zijn expert op het gebied van adverteren op Google. Dit doen wij op een slimme, transparante en professionele manier. We helpen je dus graag met al je vragen rondom Google ads.
Naast adverteren op Google kun je voor nog vele andere online marketing vragen bij ons terecht. Denk bijvoorbeeld aan zoekmachine optimalisatie of het schrijven van unieke en hoogwaardige teksten. Wil je het online succes van jouw bedrijf vergroten en wil je adverteren met de hulp van onze experts? Neem dan meteen contact met ons en vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan.