Slimme online campagnes voor zowel juweliershuisbezoeken als online groei

Social Roots schakelde ons in om Schaap en Citroen te ondersteunen met specialistische kennis op het gebied van Google Advertising. Als een van de meest gerenommeerde juweliersketens in Nederland, met meer dan 30 fysieke juweliershuizen, richt Schaap en Citroen zich niet alleen op directe online verkopen, maar ook op het genereren van afspraken en het aanjagen van bezoeken aan hun fysieke locaties.

Contact opnemen

Services

Google Ads Data

Tools

Opdrachtgever: Social Roots

Een geïntegreerde aanpak voor meerdere doelen

Met een in-house performance marketeer fungeren wij als verlengstuk van de organisatie, met een gezamenlijke focus op het bereiken van nieuwe leads, het verhogen van de zichtbaarheid en het verbeteren van de prestaties van hun online platform. Onze campagnes leveren wekelijks tientallen afspraken en contactmomenten op, wat een directe impact heeft op zowel de fysieke als online klantinteracties.

Voor Schaap en Citroen hebben we een landelijke campagne opgezet die gericht is op drie pijlers: juweliershuisbezoeken, online aankopen en afspraakaanvragen. Door een brede inzet van Google Shopping, Google Search en dynamische remarketing, creëren we een campagne-ecosysteem dat zowel de online als offline kanalen versterkt.

Met behulp van geavanceerde analyses en tools zoals Google Tag Manager en GA4, geven we daarnaast inzichten in gebruikersgedrag op het platform. Dit stelt Schaap en Citroen in staat om hun online functionaliteiten, zoals filters, navigatie en product lay-outs verder te optimaliseren met hun in-house development team, wat resulteert in een verbeterde customer journey.

Ook hebben we bijgedragen aan het in kaart brengen van afspraak values voor de verschillende productcategorieen. Waardoor er bepaald kan worden welke campagnes zorgen voor de beste advertentiebudget inzetten.

Bekijk website

De belangrijkste pijler van de campagnes is het genereren van kwalitatieve leads en afspraken voor de fysieke juweliershuizen. Door gebruik te maken van gerichte zoekcampagnes met sterke call-to-actions, weten we wekelijks tientallen afspraakaanvragen te realiseren met een sterke mobile-first trategie aangezien 80% van de afspraken wordt gegenereerd via mobiel. Daarnaast maken we gebruik van dynamische remarketing om bezoekers te herinneren aan producten die ze hebben bekeken en hen te verleiden een afspraak te maken om deze producten in een van de juweliershuizen te bekijken.

Schaap en Citroen richt zich op een exclusieve doelgroep met een interesse in high-end horloges en sieraden. Om deze doelgroep effectief te bereiken, hebben we campagnes gecreëerd die specifiek inspelen op luxe zoektermen en exclusieve merkassociaties.
Met Google Shopping en Search campagnes presenteren we producten die direct aansluiten bij de intentie van de klant. Door een strategische focus op actiegerichte keywords, combineren we directe verkoopkansen met de aanjaging van juweliershuisbezoeken.

Naast de campagnes dragen we bij aan de doorontwikkeling van het online platform van Schaap en Citroen. Door een uitgebreide Google Tag Manager en GA4-setup analyseren we hoe bezoekers omgaan met filters, productoverzichten, navigatie en diverse andere functionaliteiten.
Deze inzichten helpen Schaap en Citroen om het gebruiksgemak van hun website te verbeteren. Denk aan optimalisaties zoals het verbeteren van de filterfunctionaliteit, het versnellen van de laadtijd en het aanpassen van call-to-actions. Dit leidt niet alleen tot meer conversies, maar versterkt ook de merkbeleving van bezoekers die een luxe en naadloze ervaring verwachten.

Stijging in conversie en waarde

Hieronder zie je een overzicht van de resultaten die we het afgelopen jaar hebben behaald.

Tientallen afspraken per week

Met een wekelijkse stroom van afspraken vanuit de online campagnes heeft Schaap en Citroen een continue aanwas van nieuwe klanten in hun juweliershuizen.

Groei in contactmomenten

De campagnes genereren niet alleen afspraken, maar ook tientallen contactmomenten per week, waarmee potentiële klanten persoonlijk advies en productinformatie ontvangen.

Postieve ROAS

Door het in kaart brengen van afspraak waardes kunnen we gericht sturen met een gezonde Return on Ad Spend (ROAS), wat ons in staat stelt budgetten nóg efficienter in te zetten.