Google Ads uitbesteden

Als je een webwinkel hebt, wil je waarschijnlijk zoveel mogelijk inkomsten, maar niet ten koste van alles. Het aandachtspunt als we het hebben over Google Ads voor webwinkels wordt daarom ROAS genoemd, wat staat voor Return Of Ad Spend. Samen met een Google specialist kun je je gewenste ROAS bepalen. De Google ads expert kan je dan helpen om zoveel mogelijk inkomsten te genereren binnen de gewenste ROAS. Hij creëert de inkomsten door gebruik te maken van de verschillende campagnetypes die beschikbaar zijn in Google Ads.

Als je geen webshop hebt, heb je misschien een dienstenbedrijf. Een dienstverlenend bedrijf kan bijvoorbeeld een psychologenpraktijk zijn, een ambachtelijk bedrijf, een advocaat of iets dergelijks. Wat alle dienstverlenende bedrijven gemeen hebben, is dat ze inkomsten genereren door diensten aan klanten te verkopen. En potentiële klanten worden leads genoemd. Dus het doel van Google-advertenties voor dienstverlenende bedrijven is om leads te krijgen tegen de juiste prijs. De Google ads expert kan de ideale prijs per lead voor je uitwerken. Als je de prijs te hoog zet, verlies je geld op je reclame. Als je de prijs te laag stelt, krijgt je misschien leads tegen een lage prijs, maar loop je ook vraag mis die in plaats daarvan naar je concurrenten gaat.

Zodra je samen de doelstellingen hebben bepaald, is het de taak om van de Google ads/adwords expert om je zo veel en zo goed mogelijke leads te bezorgen tegen de gewenste prijs per lead en binnen het vastgestelde budget. Terwijl je overweegt of het werk met Google Ads aan een Google expert wilt uitbesteden, of je nu een webshop of een dienstverlenend bedrijf bezit, kun je je verder in het onderwerp verdiepen. Door hieronder verder te lezen krijg je meer inzicht in het systeem.

Wat is Google Ads?

Google Ads (vroeger Google AdWords) is een advertentiesysteem. Hier kunt je, tegen betaling, toegang krijgen tot een van de miljarden zoekopdrachten die dagelijks in de zoekmachine van Google worden gedaan, deze bereiken, YouTube gebruiken of met advertenties gefinancierde websites en apps bezoeken.

Google Ads zijn alomtegenwoordig voor je als digitale burger, of je het nu weet of niet. Als bedrijfseigenaar en adverteerder heb je alle kansen om potentiële klanten te bereiken en goede zaken te doen.

Google Ads dient om te adverteren op Google

Hiervoor wordt gebruikgemaakt van het PPC-reclamesysteem. PPC staat voor Pay Per Click. Het klinkt eenvoudig genoeg dat je betaalt per klik. Dan is het echt alleen maar de juiste manier vinden om met Google Ads aan de slag te gaan. Hoewel het eenvoudig genoeg klinkt, zullen de meeste mensen toegeven dat het veel oefening vergt om resultaten te zien met Google Ads. Voor de overgrote meerderheid van de bedrijven zal het dus een te grote opgave zijn om een goede rekening op te zetten waarmee ze daadwerkelijk geld verdienen.

Het Google Ads universum kan overweldigend zijn. Er zijn grote mogelijkheden in het platform. En je kunt waarschijnlijk een marketingbedrijf met Google Ads opzetten dat je een gezonde business zal opleveren, zodra jeu genoeg ervaring met het instrument hebt. Maar om daaraan geen tijd en geld te besteden kun je best beroep doen op een Google ads/adwords specialist. Deze specialisten werken dagelijks met Google Ads. Dus als je hulp wilt bij het bereiken van je resultaten met Google advertising in het bijzonder doe dan beroep op een Google ads/adwords expert.

Inleiding tot Google Ads

Hoewel je misschien het meest geïnteresseerd bent in het uitbesteden van het werk met Google Ads aan een Google specialist kan het toch nuttig zijn om een beetje over het onderwerp te weten. Google Ads is een online marketingplatform. Vanaf het platform heb je de mogelijkheid om Google advertenties te plaatsen in zowel zoekresultaten als op het display netwerk. Het Google Displaynetwerk bestaat uit veel websites, apps en YouTubekanalen, die een scriptruimte bieden voor advertenties van Google Ads.

Met de combinatie van advertenties in zoekresultaten en advertenties op websites, apps en YouTubevideo’s is het mogelijk om in een mum van tijd een ongelooflijk aantal mensen te bereiken.

De uitdaging is dus niet om veel mensen te bereiken… De uitdaging is om de juiste mensen te bereiken met de juiste boodschap op het juiste moment. Je moet diegenen bereiken die klanten kunnen worden – dat is eigenlijk de taak en de dagelijkse uitdaging voor de Google ads/adwords specialist die in de online marketing werkt.

Zoekwoorden staan centraal

Mensen die naar je dienst of product zoeken, zijn potentiële klanten. En als ze naar je dienst zoeken, zoeken ze meestal op Google. Om de juiste bezoekers te vinden, moet jeu in de eerste plaats de trefwoorden vinden die je potentiële klanten gebruiken. Dit wordt gedaan door het uitvoeren van een zogenaamde trefwoordenanalyse. In Google Ads is er een tool genaamd Keywordplanner. Hier kun je inspiratie opdoen over welke trefwoorden je moet gebruiken. En jeu kunt zien hoeveel mensen maandelijks naar de zoekwoorden zoeken, ook wel zoekvolume genoemd. Bovendien kun je op kleine grafieken zien hoe het zoekvolume doorgaans varieert van maand tot maand. Als je gevonden wilt worden op woorden als “Google ads consultant”, kun je dus een campagne maken met een advertentiegroep waarin je het trefwoord “Google ads consultant” plaatst en een advertentie die daarnaar verwijst. Dan hangt het af van de prijs die je biedt – je max. cpc- en de kwaliteit van de advertentiehoeveel verkeer je krijgt en tegen welke prijs.

Hoe is een Googleadvertentie campagne opgebouwd?

In Google Ads stel je eerst opties in zoals budget, biedstrategie, taal, locaties en conversie. Als je klanten in Nederland wilt vinden met Google advertenties, maak je een zoekadvertentie-campagne aan in Google Advertenties, stel je het budget in op een bepaald dagelijks maximum, selecteer jeu Nederlands onder locaties, Nederlands en Engels onder talen en selecteer je in eerste instantie bijv. handmatige CPC als de eigenlijke biedstrategie.

Binnen de campagne kom je dan bij de unit-advertentiegroepen. Een advertentiegroep in Google ads is de entiteit die trefwoorden koppelt aan advertenties. Als je doel is om gevonden te worden op de zoekterm “Google ads consultant”, kun je dus een advertentiegroep maken met de titel “Google ads consultant”. In de advertentiegroep kun je dan zoekwoorden toevoegen. De trefwoorden bepalen waarop je gevonden zult worden. En hier heb je drie opties. Je kunt drie verschillende match types gebruiken, namelijk exact, phrase en breed.

  • Exacte overeenkomst type wordt gebruikt wanneer je gevonden wilt worden op een specifieke zoekterm en niets anders. Dus als je “Google ads consultant” gebruikt, zult je alleen op die zoekopdracht gevonden worden.
  • Zins-overeenkomst type wordt gebruikt wanneer het trefwoord deel uitmaakt van een zoekzin. Dus, als je gezocht hebt naar de zin “de beste Google ads consultant”, zal de advertentie getoond worden als je phrase match gebruikt.
  • Broad match type wordt gebruikt wanneer je Google laat interpreteren op het trefwoord en je wilt alle soorten verkeer dat semantisch je trefwoord benadert. Zo zou je gevonden kunnen worden op “Google ads consultant” zelfs als je het trefwoord “online marketing” hebt opgegeven.

Dus met trefwoorden en de verschillende match types, kun je bepalen waarop je gevonden wilt worden. Je hebt niet langer 100% controle, omdat exact match nu rekening houdt met vele variaties. Maar er zijn nog steeds gradaties van.

Na het lezen van het bovenstaande over broad match en phrase match types, heb je waarschijnlijk de gedachte dat je soms op irrelevante zoekwoorden gevonden moet worden. En daar heb je helemaal gelijk in. Wanneer je een account opbouwt, ga je uit van een strakke structuur waarbij je veel controle hebt over op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden. Maar een goede accountstructuur houdt ook rekening met alle zoekopdrachten waarop je gevonden zou kunnen worden die je zelf nog niet hebt gedefinieerd. Het is daarom een goed idee om exact match zoekwoorden te combineren met phrase of broad match types. Dus, als je het trefwoord “Google ads consultant” als brede overeenkomst gebruikt, zul je gevonden worden op het woord “Google expert”. En zo kun je meer verkeer krijgen van belangrijke zoektermen en die vervolgens in de account opnemen.

Als je ziet waar je allemaal rekening moet mee houden bij het adverteren op Google zul je waarschijnlijk besluiten dat dit niet je werk is maar eerder iets om uit te besteden aan een Google ads/adwords specialist. Als het gaat om Google advertenties zijn er regelmatig wijziging en Google zelf. De expert zal deze informatie dan ook zo vaak mogelijk bijwerken.

Google ads/adwords uitbesteden

Als je een webwinkel hebt, wil je waarschijnlijk zoveel mogelijk inkomsten, maar niet ten koste van alles. Het aandachtspunt als we het hebben over Google Ads voor webwinkels wordt daarom ROAS genoemd, wat staat voor Return Of Ad Spend. Samen met een Google specialist kun je je gewenste ROAS bepalen. De Google ads expert kan je dan helpen om zoveel mogelijk inkomsten te genereren binnen de gewenste ROAS. Hij creëert de inkomsten door gebruik te maken van de verschillende campagnetypes die beschikbaar zijn in Google Ads.

Als je geen webshop hebt, hebt je misschien een dienstenbedrijf. Een dienstverlenend bedrijf kan bijvoorbeeld een psychologenpraktijk zijn, een ambachtelijk bedrijf, een advocaat of iets dergelijks. Wat alle dienstverlenende bedrijven gemeen hebben, is dat ze inkomsten genereren door diensten aan klanten te verkopen. En potentiële klanten worden leads genoemd. Dus het doel van Google-advertenties voor dienstverlenende bedrijven is om leads te krijgen tegen de juiste prijs. De Google ads expert kan de ideale prijs per lead voor je uitwerken. Als je de prijs te hoog zet, verlies je geld op je reclame. Als je de prijs te laag stelt, krijgt je misschien leads tegen een lage prijs, maar loop je ook vraag mis die in plaats daarvan naar je concurrenten gaat.

Zodra je samen de doelstellingen hebben bepaald, is het de taak om van de Google ads/adwords expert om je zo veel en zo goed mogelijke leads te bezorgen tegen de gewenste prijs per lead en binnen het vastgestelde budget. Terwijl je overweegt of het werk met Google Ads aan een Google expert wilt uitbesteden, of je nu een webshop of een dienstverlenend bedrijf bezit, kun je je verder in het onderwerp verdiepen. Door hieronder verder te lezen krijg je meer inzicht in het systeem.

Wat is Google Ads?

Google Ads (vroeger Google AdWords) is een advertentiesysteem. Hier kunt je, tegen betaling, toegang krijgen tot een van de miljarden zoekopdrachten die dagelijks in de zoekmachine van Google worden gedaan, deze bereiken, YouTube gebruiken of met advertenties gefinancierde websites en apps bezoeken.

Google Ads zijn alomtegenwoordig voor je als digitale burger, of je het nu weet of niet. Als bedrijfseigenaar en adverteerder heb je alle kansen om potentiële klanten te bereiken en goede zaken te doen.

Google Ads dient om te adverteren op Google

Hiervoor wordt gebruikgemaakt van het PPC-reclamesysteem. PPC staat voor Pay Per Click. Het klinkt eenvoudig genoeg dat je betaalt per klik. Dan is het echt alleen maar de juiste manier vinden om met Google Ads aan de slag te gaan. Hoewel het eenvoudig genoeg klinkt, zullen de meeste mensen toegeven dat het veel oefening vergt om resultaten te zien met Google Ads. Voor de overgrote meerderheid van de bedrijven zal het dus een te grote opgave zijn om een goede rekening op te zetten waarmee ze daadwerkelijk geld verdienen.

Het Google Ads universum kan overweldigend zijn. Er zijn grote mogelijkheden in het platform. En je kunt waarschijnlijk een marketingbedrijf met Google Ads opzetten dat je een gezonde business zal opleveren, zodra jeu genoeg ervaring met het instrument hebt. Maar om daaraan geen tijd en geld te besteden kun je best beroep doen op een Google ads/adwords specialist. Deze specialisten werken dagelijks met Google Ads. Dus als je hulp wilt bij het bereiken van je resultaten met Google advertising in het bijzonder doe dan beroep op een Google ads/adwords expert.

Inleiding tot Google Ads

Hoewel je misschien het meest geïnteresseerd bent in het uitbesteden van het werk met Google Ads aan een Google specialist kan het toch nuttig zijn om een beetje over het onderwerp te weten. Google Ads is een online marketingplatform. Vanaf het platform heb je de mogelijkheid om Google advertenties te plaatsen in zowel zoekresultaten als op het display netwerk. Het Google Displaynetwerk bestaat uit veel websites, apps en YouTubekanalen, die een scriptruimte bieden voor advertenties van Google Ads.

Met de combinatie van advertenties in zoekresultaten en advertenties op websites, apps en YouTubevideo’s is het mogelijk om in een mum van tijd een ongelooflijk aantal mensen te bereiken.

De uitdaging is dus niet om veel mensen te bereiken… De uitdaging is om de juiste mensen te bereiken met de juiste boodschap op het juiste moment. Je moet diegenen bereiken die klanten kunnen worden – dat is eigenlijk de taak en de dagelijkse uitdaging voor de Google ads/adwords specialist die in de online marketing werkt.

Zoekwoorden staan centraal

Mensen die naar je dienst of product zoeken, zijn potentiële klanten. En als ze naar je dienst zoeken, zoeken ze meestal op Google. Om de juiste bezoekers te vinden, moet jeu in de eerste plaats de trefwoorden vinden die je potentiële klanten gebruiken. Dit wordt gedaan door het uitvoeren van een zogenaamde trefwoordenanalyse. In Google Ads is er een tool genaamd Keywordplanner. Hier kun je inspiratie opdoen over welke trefwoorden je moet gebruiken. En jeu kunt zien hoeveel mensen maandelijks naar de zoekwoorden zoeken, ook wel zoekvolume genoemd. Bovendien kun je op kleine grafieken zien hoe het zoekvolume doorgaans varieert van maand tot maand. Als je gevonden wilt worden op woorden als “Google ads consultant”, kun je dus een campagne maken met een advertentiegroep waarin je het trefwoord “Google ads consultant” plaatst en een advertentie die daarnaar verwijst. Dan hangt het af van de prijs die je biedt – je max. cpc- en de kwaliteit van de advertentiehoeveel verkeer je krijgt en tegen welke prijs.

Hoe is een Googleadvertentie campagne opgebouwd?

In Google Ads stel je eerst opties in zoals budget, biedstrategie, taal, locaties en conversie. Als je klanten in Nederland wilt vinden met Google advertenties, maak je een zoekadvertentie-campagne aan in Google Advertenties, stel je het budget in op een bepaald dagelijks maximum, selecteer jeu Nederlands onder locaties, Nederlands en Engels onder talen en selecteer je in eerste instantie bijv. handmatige CPC als de eigenlijke biedstrategie.

Binnen de campagne kom je dan bij de unit-advertentiegroepen. Een advertentiegroep in Google ads is de entiteit die trefwoorden koppelt aan advertenties. Als je doel is om gevonden te worden op de zoekterm “Google ads consultant”, kun je dus een advertentiegroep maken met de titel “Google ads consultant”. In de advertentiegroep kun je dan zoekwoorden toevoegen. De trefwoorden bepalen waarop je gevonden zult worden. En hier heb je drie opties. Je kunt drie verschillende match types gebruiken, namelijk exact, phrase en breed.

  • Exacte overeenkomst type wordt gebruikt wanneer je gevonden wilt worden op een specifieke zoekterm en niets anders. Dus als je “Google ads consultant” gebruikt, zult je alleen op die zoekopdracht gevonden worden.
  • Zins-overeenkomst type wordt gebruikt wanneer het trefwoord deel uitmaakt van een zoekzin. Dus, als je gezocht hebt naar de zin “de beste Google ads consultant”, zal de advertentie getoond worden als je phrase match gebruikt.
  • Broad match type wordt gebruikt wanneer je Google laat interpreteren op het trefwoord en je wilt alle soorten verkeer dat semantisch je trefwoord benadert. Zo zou je gevonden kunnen worden op “Google ads consultant” zelfs als je het trefwoord “online marketing” hebt opgegeven.

Dus met trefwoorden en de verschillende match types, kun je bepalen waarop je gevonden wilt worden. Je hebt niet langer 100% controle, omdat exact match nu rekening houdt met vele variaties. Maar er zijn nog steeds gradaties van.

Na het lezen van het bovenstaande over broad match en phrase match types, heb je waarschijnlijk de gedachte dat je soms op irrelevante zoekwoorden gevonden moet worden. En daar heb je helemaal gelijk in. Wanneer je een account opbouwt, ga je uit van een strakke structuur waarbij je veel controle hebt over op welke zoekwoorden je gevonden wilt worden. Maar een goede accountstructuur houdt ook rekening met alle zoekopdrachten waarop je gevonden zou kunnen worden die je zelf nog niet hebt gedefinieerd. Het is daarom een goed idee om exact match zoekwoorden te combineren met phrase of broad match types. Dus, als je het trefwoord “Google ads consultant” als brede overeenkomst gebruikt, zul je gevonden worden op het woord “Google expert”. En zo kun je meer verkeer krijgen van belangrijke zoektermen en die vervolgens in de account opnemen.

Als je ziet waar je allemaal rekening moet mee houden bij het adverteren op Google zul je waarschijnlijk besluiten dat dit niet je werk is maar eerder iets om uit te besteden aan een Google ads/adwords specialist. Als het gaat om Google advertenties zijn er regelmatig wijziging en Google zelf. De expert zal deze informatie dan ook zo vaak mogelijk bijwerken.