Krijg inzicht in data die voor jou belangrijk is
Wil je de resultaten van jouw website of webshop inzichtelijk en meetbaar maken? Of zou je je huidige Google Analytics account graag naar een (nog) hoger niveau tillen en nog meer inzicht krijgen in relevante data?
Maak gegronde beslissingen
Door de huidige technologieën beschikken we bij Klubb over steeds meer klantinformatie. Echter, veel bedrijven halen hier nog niet hun voordeel uit. Veel beslissingen worden nog steeds gemaakt op basis van gevoel of intuïtie. Aan de hand van data kunnen we een veel beter beeld schetsen van jouw bezoekers, hun gedrag en hun behoeften. Zo kan Klubb met data jouw performance testen en zien wat wel en niet werkt. Op basis hiervan kun je gegronde beslissingen nemen en jouw strategie bijschaven.
Data verzamelen in 3 stappen
Meetstrategie bepalen
Welke dingen wil je meten? Het antwoord op deze vraag komt terug in het meetplan dat we samen met jou en je collega’s opstellen.
Google Tag Manager inrichten
We maken gebruik van Google Tag Manager om de bezoekers van jouw website of webshop te tracken en hun acties vast te leggen.
Google Analytics inrichten
Op basis van de Google Tag Manager integratie richten we Google Analytics in. Zodat de acties die we vastleggen ook terug te zijn in Google Analytics.
Gebruik data om je marketingdoelen te behalen
Door goed inzicht te hebben in je data heb je de mogelijkheid om de gebruikerservaring op je website tot in de puntjes te optimaliseren, te personaliseren en aanbevelingen real time uit te voeren, hierdoor zullen je websitebezoekers écht genieten van je site en dus overgaan tot conversie.
Overige specialisaties
Google Analytics
Het succes van online marketing ligt in data. Google Analytics is een van de populairste tools voor het verzamelen en analyseren van belangrijke websitedata. Om deze data te vergaren is een goede inrichting van Analytics cruciaal.
Google Tag Manager
Tag Manager helpt je met het plaatsen van tags in de codering van je website om iets te meten. Als je aan de slag gaat met je online marketing, is Tag Manager een bijzonder handig programma dat veel tijd bespaart.
Microsoft advertising
Microsoft Ads (vroeger Bing Ads) is het advertentieplatform van Microsoft en omvat drie zoekmachines: Bing, Yahoo en AOL. Als je gaat adverteren via Microsoft Ads dan wordt je advertentie getoond in alle drie deze zoekmachines.
Veelgestelde vragen
Google Analytics is een softwareprogramma van Google dat meer inzicht geeft in het gedrag op je website of webshop. Het geeft je inzicht in zowel het aantal bezoekers, waar ze vandaan komen, waar naartoe navigeren en wat het einddoel is. Middels een juiste Google Analytics implementatie in combinatie met een Google Tag Manager integratie is de standaarddata verkrijgbaar in Analytics verder uit te breiden.
Google Tag Manager is een tool van Google waarmee tags (ook wel scrips of codes) kunnen worden toegevoegd aan een website. Hiervoor dient eenmalig de code van Google Tag Manager op een website te worden geplaatst. Daarna kunnen alle tags geplaatst worden. Denk hierbij aan tags van tools zoals Google Analytics, Hotjar of Google Ads. Ook het inrichten van gebeurtenissen (events) kun je vast leggen met Google Tag Manager.
Baseer jij je beslissingen liever op onderbuikgevoel, of op feitelijke data? Door data gedreven te werk te gaan, heb je meer inzicht in de resultaten van jouw marketinginspanningen. Dit geeft je de mogelijkheid om aan de hand van deze resultaten waar nodig bij te sturen. Zo kun je continu valideren of de marketinginspanningen die zijn gedaan wel de gewenste resultaten opleveren.