Sinds de nieuwe site draait, merken we ook echt dat het advies de gewenste resultaten oplevert. Hier een zeer tevreden klant.

Roy Diks – Diks Process Support

Diks Process Support is een adviesbureau op het gebied van kwaliteit, arbo, milieu en procesoptimalisatie. Van certificeringstrajecten tot gespecialiseerde kwaliteitsmanagement software, DPS biedt het allemaal. Dit doen zij met veel ervaring en een pragmatische aanpak.

Website Google Advertising

Uitgangspositie

Diks Process Support had ons benaderd om aan de slag te gaan met online leadgeneratie. DPS had al een website, maar deze genereerde nagenoeg geen aanvragen. We zijn op dat moment al wel direct gestart met een advertentie traject echter kwamen we al snel tot de conclusie dat er nog te veel zaken niet in orde waren om tot de gewenste resultaten te komen.

Na overleg met deze opdrachtgever hebben we er voor gekozen om het advertentie traject tijdelijk on hold te zetten en eerst voor een nieuwe aanpak te kiezen. Ons advies was om te kijken naar een nieuwe website ten behoeve van de conversie. Een presterende website is namelijk van fundamenteel belang om een online leadgeneratie te laten slagen. De website dient de basis van het online succes te zijn.

Wat hebben we gedaan?

De nieuwe website die we hebben gerealiseerd heeft aanzienlijk meer conversie elementen. Deze zijn geïmplementeerd op basis van bewezen overtuigingsmethodieken welke wij veelal toepassen bij onze advertentie trajecten. Tijdens het bouwen hebben we de website ook direct SEO-geoptimaliseerd.

Nadat de nieuwe website was gebouwd, hebben we er eerst voor gezorgd dat we goed inzicht hebben in de data. Alle metingen zijn strak getrokken en goed ingericht via een Tag Manager integratie. Ook hebben we DPS direct klaargestoomd voor de toekomst en Google Analytics 4 geïmplementeerd. Op deze manier hebben we goed inzicht in de kosten ten opzichte van de baten, maar ook een beter beeld van welke campagnes juist wel of juist niet goed presteren. Vervolgens zijn we aan de slag gegaan met een nieuwe Google Ads strategie Deze is één op één afgestemd op de structuur van de website.

Tot slot hebben een duidelijke en heldere rapportage opgesteld welke de klant wekelijks ontvangt om op de hoogte te blijven van onze werkzaamheden en de resultaten.

Resultaten

De resultaten van de conversie geoptimaliseerde website mogen en er wezen, iets waar wij trots op zijn. Enkele kerngetallen:

  • Wekelijks nieuwe adviesgesprek aanvragen via de website
  • 700% meer adviesgesprek aanvragen via formulieren
  • 75% meer klikken op telefoonnummers
  • Conversiepercentage stijging van 35%
  • 20% meer klikken op mailadressen
  • 20% meer bezoekers
Plan een call