Wij wilde graag meer leads en grotere opdrachten aantrekken. Dankzij Klubb was dit mogelijk!

Brian Meesters – Meesman Dakdekkers

Meesman Dakdekkers is een VCA gecertificeerd dakdekkersbedrijf die zowel particuliere als zakelijke klanten bedient in Noord-Brabant, Gelderland, Flevoland, Utrecht, Noord-Holland en Zuid-Holland. Het bedrijf heeft veiligheid hoog in het vaandel, streeft altijd naar kwaliteit boven kwantiteit en is gespecialiseerd in duurzaamheid.

Website Google Advertising Bing Advertising

Uitgangspositie

Meesman Dakdekkers wilde graag meer offerte aanvragen via de website genereren. De oude website van het bedrijf haalde in de ogen van de klant te weinig leads binnen. Vanuit de klant hebben wij de vraag gekregen mee te denken over een nieuwe online strategie, waarbij Google Ads een belangrijke rol speelt. De wens was om hierin volledig ontzorgd te worden. Aan ons de taak om in deze wens te voorzien.

Wat hebben we gedaan?

We hebben allereerst de bestaande website goed bekeken. Tijdens de analyse werd vrij snel duidelijk dat er te weinig conversie elementen in zaten. Bovendien voldeed hij niet aan de standaarden van nu. Aangezien een website de fundering is van online succes, hebben we deze grondig aangepakt. We hebben een nieuw ontwerp gemaakt dat meer conversie elementen bevat, zoals duidelijke call-to-action knoppen, opties om te converteren en een logisch ingereicht offerte aanvraag formulier. Tevens is de structuur herzien, zodat gebruikers makkelijker kunnen navigeren. Daarnaast hebben we de website geoptimaliseerd voor SEO, zodat hij hoger scoort in zoekmachines.

Nadat de nieuwe website stond hebben we Google Analytics geïmplementeerd, zodat we de prestaties van de website kunnen meten en analyseren. Zo wordt onder andere inzichtelijk wat een lead kost en waar de kansen liggen.

Vervolgens zijn we een Google Ads traject gestart. De wens vanuit Meesman Dakdekkers was om de focus te krijgen op de grotere opdrachten, hier lag voor ons een uitdaging. De grote opdrachtgevers zoeken immers voornamelijk op dezelfde zoektermen als eventuele kleinere opdrachtgevers of particulieren. Om de focus op de grote opdrachtgevers te behouden hebben we een strategie ontwikkeld waarbij we de Ads campagne zo inrichten dat er meer aandacht is voor de grotere opdrachten. Het feit dat Meesman Dakdekkers VCA gecertificeerd is heeft hierbij enorm geholpen.

Om Meesman Dakdekkers op de hoogte te houden van de resultaten en onze werkzaamheden, hebben we een heldere rapportage opgesteld, welke zij maandelijks ontvangen om zo goed op de hoogte te blijven van de kosten en de baten.

De resultaten

We zijn erg blij in het vertrouwen dat Meesman Dakdekkers ons heeft gegeven en trots op de resultaten die er tot dusver zijn behaald:

  • Wekelijks nieuwe offerte aanvragen via de website
  • Klant duidelijk zicht gegeven op de kosten/baten dmv duidelijke rapportage
  • Forse omzetgroei t.o.v. vorig jaar toen er nog geen inzet werd gedaan op online marketing
Plan een call